Deklaracja dostępności
OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
Szkoła Podstawowa nr 4 w Zambrowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z przepisami USTAWY z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron internetowych bip.sp4.zambrow.pl .
Status pod względem zgodności
Treści niedostępne
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Postępowanie odwoławcze
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
al. Solidarności 77
00-090 Warszawa
Inne informacje, określone w Dz. U. 2019 poz. 848 - art. 10. 2
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + 0-9 - Menu
Dostępność architektoniczna
Budynek Szkoły można w łatwy sposób zidentyfikować. Przed wejściem posiada dużą czytelną tablicę informacyjną.
Na parkingu przed szkołą (możliwie blisko) wyznaczono miejsce do parkowania pojazdów dla osób z niepełnosprawnością. Usunięto bariery utrudniające dostanie się do wejścia głównego oraz innych wejść.
Wszystkie wejścia/wyjścia zewnętrzne do budynków szkoły posiadają zlikwidowane bariery architektoniczne – przy każdym wybudowano podjazdy dla osób niepełnosprawnych.
Główne wejście do szkoły zlokalizowane jest od strony ulicy Marii Konopnickiej. Drzwi posiadają szerokość w świetle 100 cm z możliwością jej zwiększenia do 130 cm.
Wejście bezpośrednie do hali sportowej znajduje się w pobliżu szkolnego parkingu. Drzwi posiadają szerokość w świetle 110 cm z możliwością jej zwiększenia do 130 cm.
Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.
Po wejściu do obiektu szkoły wejściem głównym osoby z niepełnosprawnością mogą dostać się na parter po samodzielnym skorzystaniu z platformy dla osób niepełnosprawnych. Po dostaniu się na parter w pobliżu znajduje się dyżurka woźnego, gdzie można skorzystać z informacji oraz otrzymać niezbędną pomoc. Z punktu informacyjnego można skorzystać w pozycji siedzącej.
W pobliżu wejścia – przed sekretariatem i w sekretariacie znajduje się miejsce odpoczynku, wyposażone w fotele. Strefa odpoczynku nie znajduje się strefie kolizyjnej z osobami poruszającymi się w holu.
Wszystkie pomieszczenia administracyjne oraz gabinet dyrektora szkoły i pokój nauczycielski zlokalizowano na parterze szkoły by zmniejszyć konieczność poruszania się po piętrach budynku.
Po wejściu do obiektu szkoły wejściem hali sportowej osoby z niepełnosprawnością mogą w pełni korzystać hali z wyłączeniem trybun. Istnieje także możliwość dostania się z hali na parter szkoły po skorzystaniu z podjazdu dla wózków (pochylni).
Osoby niepełnosprawne korzystające z obiektu szkoły mogą dostać się na poszczególne kondygnacje szkoły z pomocą obsługi szkoły wykorzystując schodołaz.
Schody pomiędzy kondygnacjami wyposażono w poręcze po obu stronach, a także pierwszy i ostatni stopień w biegu są oznaczone w sposób kontrastowy. Schody są odpowiednio doświetlone.
Szkoły nie wyposażono w dźwiękowy system naprowadzający osoby niewidome i słabowidzące.
Toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze hali sportowej. Jest wyposażona w dźwiękowy system wzywania pomocy w sytuacjach awaryjnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Szkoła jest oznakowana (tablice informacyjne) co do miejsca załatwienia określonej sprawy. Tablice znajdujące się na drzwiach są czytelne (ciemne, duże litery na jasnym tle). W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Zapewnienie komunikacji ze szkołą na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami: istnieje możliwość by pracownik w tym nauczyciel zszedł do interesanta po zawiadomieniu go przez woźnego lub pracownika administracji o konieczności obsługi interesanta niepełnosprawnego lub wymagającego wsparcia (np. matki z dziećmi) w pomieszczeniu sekretariatu .
Elementy dodatkowe deklaracji, wskazane w Dz. U. 2019 poz. 848 - art. 10. 5, 6.
Aplikacje mobilne
Pozostałe informacje
— zamiar osiągnięcia wyższego poziomu dostępności niż wymagany prawem,
— środki zaradcze, które zostaną podjęte w celu rozwiązania kwestii niedostępnych treści na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych, w tym ramy czasowe wprowadzenia tych środków w życie: